Gencinin eline iş verme! Ufkuna dincilik koy!


İşsiz gençlik dindar gençliğe dönüşsün. Bu sürecin adını da; değişimci, sivil içerikli muhafazakar demokrat dindar nesil yetişirme koy. Ver annelere-babalara-dayılara-halalara “dindar bir nesil yetiştirme elma şekerini” yalasınlar. Tarihe büyük lider olarak geç.
Nesiller dindar yetişsin.
Meslekler varsın işsiz olsun.
İşte din böyle afyonlaşıyor.
İktidar partisi liderinin sürükleyici etkisiyle oy oranını yüzde 55’e çıkardı diyorlardı. Dini afyonlaştırma ve “işsiz gençlikten dindar gencilik yaratma projesiyle” oy oranı yüzde 70’i vurur mu, vurur.
Tarih yarın şunu yazar:

Din bezirganı parti geldi geçti.
Dini amacına alet etti gitti.
Ne gam!

Xxx

Araştırma sonuçlarını yazıyorum.
Türkiye’deki şu tabloya bakın:
Fen fakültesi mezunları işsiz.
Matematik mezunları işsiz.
Kimya mühendisleri işsiz.
Su ürünleri mühendisleri işsiz.
Biyoloji mezunları işsiz.
Ziraat mühendisleri işsiz.
Eczacılık mezunları işsiz.
Orman mühendisleri işsiz.
Veterinerler işsiz.
Öğretmenler işsiz.
Sosyologlar işsiz.
Tarih mezunları işsiz.
Coğrafya mezunları işsiz.
İşletme mezunları işsiz.
İktisat mezunları işsiz.
Gazetecilik mezunları işsiz.
Bir tek imamlar işsiz değil.
İktidar kaynakları ve tüm becerisini “dindar nesil yetiştirmeyi teşvik etmeye ayırmış” bulunuyor.

Xxx

Yine araştırma sonuçlarını yazıyorum.
Şu içler acısı tabloya bakın:
Fen mezunları memur olmak istiyor.
Matematik mezunları memur olmak istiyor.
Kimya mezunları memur olmak istiyor.
Biyoloji mezunları memur olmak istiyor.
Gençler, liseden sonra 4 yıl fakülte bitirip; fen, matematik, fizik, biyoloji, mühendislik okuduktan sonra “devlete memur olmak” için pedegoji sertifikası da alıp, lisede- orta öğretimde öğretmenliğe bile razı oluyorlar. Çünkü bu gençler; iktidarın 10 yıldan beri uyguladığı “büyük cari açığa dayalı sıcak para beslemeli, eldeki devlet mallarını özelleştirmeyle satan ve yüksek faiz yoluyla dışarıya gelir transfer eden” ucuzcu-kolaycı- dışa bağımlı ekonomik politikası yüzünden çalışabilecekleri doğrudan teknoloji, araştırma ve hizmet şirketleri bulamıyorlar.
Ülke ithalatla büyüyor.
Ülke teknoloji geliştiremiyor.
Ülke bilgi üretemiyor.
Ülkenin devleti ve özel sektörü; yeni teknolojileri ve yeni bilgileri dışardan alıyor.
Araştırma yerde sürünüyor.
Geliştirme dipte debeleniyor.
Kopyacı bir sanayi oluştu.
Montajcı bir yapı kökleşti.

Xxx

Yine araştırma sonuçlarını yazıyorum.
Şu perişan işgücü verilerine bakın:
15-24 yaş arasına gençlik diyoruz.
Gençlerin sayısı 11.5 milyonu buluyor.
Bunun 4 milyon 394 bini okuyor.
Yani 11.5 milyon gencin sadece yüzde 38’i lise ve üniversite eğitimine devam ediyor. Kalanı yani 7 milyonu; eğitimini tamamlamadan işi bırakmış. 7 milyon gencin bir bölümü işsiz; kahvelerde, sokaklarda, sağda-solda gençliklerini öğütüyorlar. Bir bölümü ise yeterli eğitimi almadan okulu bıraktıkları için inşaat sektöründe, yeme-içme sektöründe, alış veriş merkezlerinde, konfeksiyonda, gıdada günde en az 12 saat sigortasız, sendikasız, çok düşük ücretlerle çalışıyorlar.

Xxx

Gülen müftüler projesi.
Başı jöleli imamlar projesi.
Aileye din eğitimi projesi.
Umreye öğrenci yollama projesi.
Kuran kursu hızlandırma projesi.
Hutbe ve vaaz okuma projesi.
Gencin eline iş veremediler.
Kalbine projeli dincilik koyuyorlar.
Yapabildikleri din bezirganlığı!

Necati Doğru
Sözcü
06.02.2012

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)