Emekli Orgeneral Doğan Güreş, Eşref Bitlis'in uçağının düşüşü ile ilgili Saygı Öztürk'e konuştu


Terörün en yoğun olduğu dönemde Genelkurmay Başkanlığı görevinde bulunan sınırötesi harekatlar ve konsept değişikliğiyle terör örgütüne büyük darbeyer indirilmesini sağlayan eski Genelkurmay Başkanı Emekli Orgeneral Doğan Güreş, Jandarma Genel Komutanı Eşref Bitlis’in uçağının düşmesiyle gündeme geldi. SÖZCÜ’ye yaptığı açıklamada, “Bitlis Paşya’nın uçağı buzlanma sonucu düştü. Ben, bunun dışında bir şey söylememe rağmen söylemiş gibi gösterildim. Bu kadar kuyruklu yalan olmaz” dedi.

Kısa süre önce ameliyat olan ve hala rahatsızlıkları devam eden Güreş, eşinin rahatsızlığı nedeniyle dün de Gülhane Askeri Tıp Akademisi Hastanesindeydi. Eski Genelkurmay Başkanlarından Orgeneral İlker Başbuğ’un “terör örgütü kurmak ve yönetmek” iddiasıyla tutuklanması, emekli Orgeneral Yaşar Büyükanıt hakkında soruşturma açılmasını SÖZCÜ’ye değerlendiren Güreş şunları söyledi:

“Pırlanta gibi insanlar”
“Yargıya intikal etmiş bir konuda konuşmam yanlış anlaşılabilir. Ancak şunu söyleyebilirim, o komutanlar yıllarca benim mahiyetimde çalıştılar. Güneydoğu’da iç mücadelede başarıyla görev yaptılar. Hepsi pırlanta gibidir. Terörör en yaygın olduğu dönemde, o insanları Güneydoğu’daydılar. Terörle etkili bir biçimde diğer komutanlarımızla birlikte mücadele ettiler. Onlar kötü, başarısız komutanlar olsa oralara gönderir miydim? Yargı bağımsızdır. Saygımız sonsuzdur. Adaletin en kısa sürede tecelli etmesini bekleyeceğiz.”

Bu kadar yalanını görmedim
Orgeneral Güreş’in Genelkurmay Başkanlığı döneminde, Jandarma Genel Komutanlığı görevini de Orgeneral Eşref Bitlis yürütüyordu. Bitlis, Ankara’dan Diyarbakır’a gitmek isterken uçağı 17 Şubat 1993’de Ankara’da düştü, Bitlis de hayatını kaybetti.

Bitlis’in uçağının düşmesini soruşturan Ankara Cumhuriyet Savcısı, emekli Orgeneral Güreş’in de evinde ifadesine başvurdu. Güreş’in söylediği öne sürülen sözler dün bir gazetede yer aldı. Buna göre, aslında uçağın düşüş nedeninin buzlanma olmadığı, uçak şirketinin “size uçak vermeyiz” tehdidi üzerine “buzlanma yüzünden düştü” denildiği öne sürüldü. Güreş, bu konuda SÖZCÜ’nün sorusunu hastanede şöyle cevaplandırdı:

“Hayatımda böyle bir yalan duymadım. Tam anlamıyla kuyruklu bur yalan. Uçağın düşüş nedeni buzlanma. Bu konuda teknik heyetler oluşturuldu. Raporlar hazırlandı. Bu rdaporlar halen Genelkurmay Başkanlığı’ndadır.
C:Savcısı bana geldi. Uçağın düşüşü ile ilgili soru yöneltti. Ben de kendisine buzlanmadan dolayı uçağın düştüğü konusunda raporlar olduğunu belirttim. Uçağın düştüğü saatlerde benr de aynı yoldan geçiyordum. Kaza yerine gittim, rahmetlinin şapkasını da gördüm. Çok üzüldüm. O gün orada gözylaşlarıma hakim olamadım. Kendisi çok sevdiğim bir komutanımızdı. Benim söylemediğim şeyler, söylenmiş gibi basında nasıl yer alıyor hayret ettim.
Kemikleri sızlamıştır
Eşref Bitlis, benim en sevdiğim, can-ciğer arkaşlarımdan ve en sağlam generallerimden birisiydi. Soruşturma tamamen tarafsız bir heyet tarafından yürütüldü. Raporlara göre uçağın düşmesi yüzde 1500 buzlanma. Ben, sanki bunlardan başka bir şey söylemişim gibi basına yansıyor. Olmayan bir şeyi olmuş gibi yazılmasına hayret ettim. Doğan Güreş şerefiyle yaşamış, emekliye ayrılmış bir insan. Şimdi, söylemediğim sözlerle kamuoyu gündemine geliyorum. Bunlar çok çirkin, yakışıksız olaylardır. Bu kadar yalancılık olmaz. Rahmetlinin kemikleri de mutlaka sızlıyordur. “

Saygı Öztürk
Sözcü

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)